• 001-top-banner-1.png
  • 0001-top-banner-2.png
  • 01.jpg
  • 05.jpg
  • 12.jpg
  • 21.jpg
  • 22.jpg
  • 25.jpg
  • 28.jpg
  • 29.jpg
  • 30.jpg

Сохранить

Вакансії

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Наявність черг

Моє життя іще не одцвіло,

Нових доріг щодня шукає.

Упевнено в руках держу весло,

І човен на Дніпрі чекає.

М.Каляка

Вже 40 років на нашому підприємстві працює Микола Михайлович Каляка, якого ми шануємо не тільки як відповідального та професійного співробітника, а також як талановитого письменника і щиру людину,

       Народився Микола Михайлович 19 грудня 1929 року в м.Херсоні. Дитинство забрала Велика Вітчизняна війна — окупація, концтабір, примусова праця в Німеччині. Лише в 1945 році юнак повернувся додому і пішов слюсарювати на завод ім.Куйбишева.

           Впродовж 1948-1953 років доля продовжувала випробувати на міцність у суворих умовах вічної мерзлоти. М.Каляка будував Транссибірську залізницю Салехард-Ігарка. Саме тоді почав писати вірші. Друкувався в багатотиражці будівництва, в газеті міста Ігарка.

         Навчався в Московському інституті метрології та якості. В 1981 році закінчив Херсонський судно-механічний технікум. На чолі бригади суднобудівників брав участь у будівництві першого океанського судна на Дніпрі танкера “Херсон”. Був довіреною особою Регістра СРСР на Херсонському суднобудівному заводі. Нагороджений Почесними грамотами Міністерства суднобудування, ЦК ВЛКСМ.

           Роботу корабела Микола Каляка поєднував з журналістською діяльністю. Був членом редколегії обласної газети “Наддніпрянська правда”, редактором газети “Судостроитель”. Саме в цій газеті у 1957 році було опубліковане його перше оповідання (1957). З тих пір його твори постійно з'являються в місцевій і центральній пресі.

         У 1971 році Микола Михайлович почав працювати у виробничому відділі Херсонського Водоканалу. Одночасно займається своєю творчою діяльністю. Навіть молодші колеги-літератори по-доброму заздрили йому.

          У 1987 році, будучи членом Спілки журналістів СРСР, він став одним з засновників літературного клубу “Елінг” при суднобудівному заводі, а з 2004 є його незмінним керівником, головним редактором літературного альманаху “Елінг”.

         У переддень Міжнародного Шевченківського свята «В сім’ї вольній, новій» (травень, 1997р.) херсонський літератор Микола Каляка видав цікавий і досить об’ємний довідник «Шевченко і Херсонщина. Історія, люди, долі…» У ньому йдеться про діячів літератури і мистецтва, які внесли певний вклад у шевченкіану і які мали і мають зв’язок з нашим краєм. Обласне правління Всеукраїнського товариства «Просвіта» запропонувало книгу-довідник Миколи Каляки на творчий шевченківський конкурс для здобуття малої Державної Шевченківської премії 1998 року.

         З-під його пера вийшло понад 500 замальовок, статей, нарисів, журналістських розвідок. У творчому доробку - збірки гуморесок “Не смішно!”, твори на історичну тему (п'єса “Я Вас любив” про О.Пушкіна), роман “Рукопис знайдено в каюті Ушакова”, за який письменнику в 2007 році   присуджено обласну літературну премія ім.М.Куліша, оповідання для дітей “Звідки береться туман?”, довідник “Шевченко і Херсонщина. Історія, люди, долі...” Особливе місце в творчості члена Спілки письменників України М.М.Каляки займає тема героїзму наших земляків у роки Великої Вітчизняної війни: збірка оповідань “Херсон не забуде”, роман-пам'ять “Осокори пам'ятають про все”(висунутий на обласну премію імені Іллі Куліка). І ще багато інших творів, реалістичних, самобутніх, пропущених через власну душу. В нинішній час готується до друку збірка нарисів і художньо-документальних оповідань “Збуджені херсонським “Степом.”

         «Друзі вважають, що я не вмію відпочивати. Для мене відпустка - це час займатися творчістю, бо вона для мене і робота, і відпочинок, – говорить Микола Михайлович. – А праця у Водоканалі, підприємстві з багатою історією та чудовим колективом, підтримує мій технічний рівень, бо вимагає глибоких знань, точності, вміння мислити аналітично. Пам’ятаю, як разом з Жиліним ми розробляли технічну документацію, схеми. Були випадки, коли креслення народжувалися прямо на землі, а потім переносились на ватман. Тоді головним інженером був Володимир Присяжнюк, який ставив перед нами задачу, а ми йшли по районах міста та проводили інвентаризацію існуючих мереж Шуменського, Таврійського, Корабела, Житлоселища». Слід зауважити, що Каляка М.М. самостійно виконав креслення 4-го Таврійського мікрорайону.

         Колектив Водоканалу пишається тим, що поряд з нами працює і творить така людина, як Микола Михайлович, який всупереч рокам продовжує багато і плідно працювати, маючи гострий розум інженера та яскравий талант письменника.