УВАГА! З 1 червня 2019 року - нові тарифи!

Повідомлення МКП «ВУВКГ м. Херсона» про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення На засіданні Національної ...

>>

Увага, поливний сезон 2019 року!

Відповідно до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» Рішенням виконавчого комітету Херсонської міської ...

>>

Інформація про намір встановлення вузлів комерційного обліку

Згідно з вимогами Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" витрати на оснащення  ...

>>

Законодавство зобов’язує споживачів вчасно сплачувати за послуги

Згідно ЗУ «Про питну воду»  та «Про житлово-комунальні послуги» , споживачі зобов'язані своєчасно сплачувати за ...

>>

Чи дозволить новий закон ігнорувати показники квартирних лічильників

2 серпня 2017 року набрав чинності Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». ...

>>

Загальнобудинковий облік води обов’язковий!

Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», водопровідні вводи до житлових будівель підлягають обов’язковому оснащенню вузлами комерційного обліку в строк до 01 серпня 2020 року.

Можливі варіанти джерел фінансування з оснащення будинків приладами обліку:

– за власні кошти власників або співвласників будинку;

– за рахунок коштів з місцевого бюджету;

– за рахунок кредитних коштів, які отримує оператор зовнішніх інженерних мереж (Водоканал).

У разі встановлення вузла комерційного обліку за рахунок Водоканалу, його вартість компенсують споживачі за рахунок щомісячних внесків, які будуть розраховані Водоканалом

Порядок оснащення будівель вузлами обліку затверджено наказом Мінрегіону № 206 від 09.08.2018:

  1. Водоканал повідомляє про намір встановити вузол (вузли) комерційного обліку;
  2. Власник протягом 2-х місяців повідомляє Водоканал щодо варіанту оснащення  вузлами комерційного обліку будинку, а саме:

–  про згоду на встановлення лічильника на запропонованих Водоканалом умовах;

–   про намір погодження з Водоканалом інших умов;

–   про намір самостійного встановлення за власні кошти протягом 4-х місяців

  1. Якщо власник протягом 2-х місяців не надає жодної відповіді – Водоканал зобов’язаний встановити лічильник на власних умовах.
  2. Якщо власник заявив про самостійне встановлення, але протягом 4-х місяців не здійснив роботи по встановленню, – Водоканал зобов’язаний встановити лічильник на власних умовах.

Увага! У разі, якщо оснащення будівель вузлами обліку здійснює Водоканал за рахунок залучення кредитних коштів, це збільшує витрати, принаймні вдвічі. Усі фінансові витрати на покриття кредиту та відсотків по кредиту повинні бути відшкодовані споживачами у вигляді внесків, розрахованих відповідно до Методики (наказ Мінрегіону від 05.06.2018 № 129).

Самостійне облаштування вузлу комерційного обліку передбачає  виконання відповідних вимог, невиконання яких унеможливлює прийняття його в експлуатацію Водоканалом, а саме:

  1. Загальнобудинковий лічильник води повинен відповідати Технічному регламенту засобів вимірювальної техніки, а також мати: антимагнітний захист та/або датчик використання магніту з дистанційною передачею сигналу про втручання в роботу приладу, захист від сторонніх втручань. Міжповірочний інтервал повинен складати не менше 4 років, термін експлуатації – не менше 12 років. Також прилад повинен бути обладнаний радіомодулем для дистанційної передачі показників по радіоканалу в частотному діапазоні 868 МГц, мати інтерфейс RS 485 та підтримувати промисловий протокол Wireless M-Bus. Для підвищення точності вимірювань рекомендовано встановлювати лічильник води з відношенням номінальної витрати до мінімальної не менше 160 одиниць (R=160). Монтаж  виконується у горизонтальному положенні.
  2. Вузол обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності (вводу) зовнішніх мереж (чи якомога ближче до точки приєднання), у доступному приміщенні з температурою не нижче +5 (відповідно до ДБН та правил). Приміщення повинно бути обстежено представниками Водоканалу із складанням відповідного протоколу про узгодження місця встановлення вузла.
  3. Оснащення будинків вузлами обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм.

Вартість встановлення вузла обліку залежить від ряду чинників, а саме: складності робіт, місця встановлення, типу вузла, стану внутрішньобудинкових систем водопостачання  тощо.

Водоканал (за запитом власника) протягом 15 днів безкоштовно надає вихідні дані: величину тиску в мережі водопостачання, місце розташування вузла та діаметр вводу в мережі. Для підготовки вихідних даних Водоканалу потрібно провести обстеження будівлі та прилеглих приміщень.

Також інформуємо, що згідно законодавства, у разі, якщо власник не дає згоди або створює перешкоди по встановленню вузла обліку, Водоканал має право вимагати встановлення приладу судом сервітуту щодо частини будівлі, в якій облаштовується вузол комерційного обліку (відшкодування витрат відбувається за рахунок власника).

Відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитої у будівлі води, мешканцям, які не мають індивідуальних приладів обліку, здійснювати розрахунки за спожиту воду буде економічно невигідно. З метою уникнення непорозумінь під час розподілу спожитих послуг, рекомендуємо усім споживачам встановити розподільні вузли обліку води (індивідуальні водолічильники в квартирах).

Нагадуємо, що в Херсоні малозабезпечені та пільгові категорії громадян мають право на безкоштовне встановлення приладів обліку. Для цього необхідно звернутися до виконавчого комітету Херсонської міської ради (пр. Ушакова, 37), каб. №107.

Звертаємо увагу, що згідно нового законодавства, споживач повинен щомісячно передавати показники. Особливу актуальність щомісячна передача показників набуде після облаштування будівлі вузлом комерційного обліку. Адже розподіл загального обсягу спожитої послуги у будівлі буде здійснюватися з урахуванням показників приладів розподільного обліку (індивідуальних лічильників).

Варіанти передачі показників:

  1. Особистий кабінет (сайт water.kherson.ua)
  2. Внесення показників без реєстрації (сайт water.kherson.ua)
  3. Контакт-Центр: 0 800 503 283 (пн-пт з 8-17 год)
  4. Месенджер Viber 050396 90 91. Після пропозиції «Почати діалог», відповідати на запитання, а саме:
  • «Наберіть, будь ласка, особовий рахунок»;
  • «Передайте показники водолічильника в числовому форматі» ( наприклад – 1111).
  1. Пункти приймання споживачів Водоканалу:
  •       Центральний офіс Водоканалу – пл.ім.Ю.Тутушкіна, 9;
  •       ВКГ «Корабел» – Острівське шосе, 4;
  •       Північний мкр – вул. Генерала Алмазова, 41-а (ЦТП-62);
  •       Шуменський мкр – вул. Лавреньова, 7;
  •     Дніпровський мкр – Дніпровська районна у місті рада (вул. Перекопська, 166).

Увага! Законодавством передбачена відповідальність за невиконання норм Закону, а саме:

  1. Штраф від 1 700 до 3 400 грн. (за приєднання будівель до зовнішніх водопровідних мереж без оснащення вузлами обліку будівель);
  2. Штраф від 3 400 до 4 250 грн. (за самовільний демонтаж, пошкодження, знищення, втручання в роботу вузла комерційного обліку);
  3. Штраф від 3 400 до 4 250 грн. (за створення перешкод для доступу представника Водоканалу, який забезпечує експлуатацію та обслуговування зовнішніх інженерних мереж).

Звертаємо Вашу увагу на те, що  мешканцям  багатоквартирних будинків на загальних зборах потрібно визначитися із тим, в рамках якого договору буде здійснюватися процес обрахунку спожитої послуги. Можливі варіанти:

  1. Індивідуальний договір (укладається з кожним співвласником);
  2. Колективний договір (укладається з управителем або іншою уповноваженою особою);
  3. Договір з колективним споживачем (укладається з ОСББ або іншою юридичною особою);
  4. Індивідуальний договір за замовчуванням (укладається з кожним співвласником у випадку неприйняття ними рішення про вибір моделі).

Зазначимо, що згідно нового законодавства укладати угоду потрібно обов’язково. У  разі, якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин, визначених Законом, та/або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги з урахуванням особливостей, визначених законодавством.

Зі свого боку Водоканал гарантує всебічну підтримку. Ми готові відповісти на всі питання, надати консультацію чи інформацію, яка знаходиться в межах нашої компетенції.

Додаткову інформацію можна отримати за тел. 0503137124 – Трубієнко Людмила Юріївна.

 

Протягом останніх днів проводиться заміна водопровідні мережі по вул.Херсонській та Кіндійському шосе. Буде прокладено 220 […]

Розподільник

Аварійна ситуація, що склалася 12 грудня на розі вул.Комкова та вул.Стрітенської, затребувала невідкладних заходів, тому […]

17 листопада на ділянці напірного залізобетонного колектора діаметром 1000мм, який транспортує стічні води від КНС-6 […]

Розподільник

У листопаді 2017 року у мікрорайоні «Корабел» повністю завершені ремонтні роботи на самопливному колекторі, в […]

У листопаді 2017 року фахівцями Водоканалу було виконано перший етап реконструкції насосної станції каналізації №7 […]

Розподільник

Херсонський Водоканал щодня виконує ремонтні роботи на мережах водопостачання та водовідведення міста: в-середньому 10 розриттів […]